Kicsit megkésve a bemutató az új bringámról:
Kona King Kahuna...vázra épített 29er.
Először a száraz tények egy excel formájában:
"Kona29er"
A súlya 11kg alatt van picivel.
Először furcsa volt, olyan, mint egy tank :D Mindenki azt kérdezi, hogy nem magas? De amikor felülök rá, egyáltalán nem érzem nagynak. A kormány a nyereghez képest nincsen annyira lent, mint a 26os bringámon, így a kézenállós lefeléket jobban be bírom vállalni, mint a régivel. A kerekei könnyűek 29eshez képest, tubeless rendszert használok, a Speci külsők 610-630g között vannak. A FastTrackeken nincsen sok minta, de anyaguknak köszönhetően nagyon jól tapadnak, valamint tuti rásegít még a 29esek talaj menti nagyobb felüleltű érintkezése is.
A 24-36 os tányérokkal és 11-34-es sorral kapott áttételek tökéletesen megegyeznek a 26osomon megszokott, és bevált 26-40 / 11-34 kombóval. Féltem egy kicsit a széles kormánytól, twentyninert már tapasztaltak véleménye szerint ez a minimum (680mm szélesség). És tényleg nem volt mitől tartani, nagyon jól irányítható a bringa.
Az összeszokást egyhetes edzőtábor segítette, ahova nem vittem más kerékpárt. És nem volt semmi gond, ahogy ráültem, otthon éreztem magam...
Azóta eltelt 3 hét, túlvagyunk egy saras maratonon, gyűlnek a tapasztalatok:
- A nagyobb kerék tényleg jobban átmegy a gödrökön
- Kisebb faágakon áthajtva meg sem érzem őket.
- Nagyobb a tapadás, a kevesebb mintázatú gumival is jól tapad. Még sárban is.
- Lendületesebben lehet vele haladni, meg kell tanulni kihasználni a lendület erejét :)
- A rosszabb gyorsíthatóságot nem nagyon érzem (mint írtam, könnyebbek a kerek, mint a 26osomon)
Egyszóval: szeretem!
Egyedüli problémás alkatrész: Sikerült elgörbíteni az XX elsőváltó külső lemezét. Azért azt hittem annál erősebb anyagból van, hogy egy felkapott lánc elgyűrje, persze a pehelysúlynak (121g) ára van.
Ezekből kellett összerakni:
Kész:
De szép bicikli! :) Tényleg fasza lett, minden rendben van rajta (tudom, hogy a stucni nem ez marad :)).
VálaszTörlésTovábbi sportsikereket kívánok!